FANDOM

"Ursul şi frumoasa fecioară" este al șaptelea episod al sezonului trei. A fost difuzat pe 12 mai 2013.

Acțiune Edit

Dany face schimb de daruri cu un proprietar de sclavi de lângă Yunkai. În timp ce Sansa își face griji în legătură cu viitorul său, Shae este enervată de noua situație a lui Tyrion. Tywin îi oferă sfaturi regelui și Melisandre îi dezvăluie un secret lui Gendry. Brienne trebuie să facă față unui dușman redutabil în Harrenhal.[1]

Rezumat Edit

Rondul de Noapte

Jon îi spune lui Ygritte că armata se îndreaptă spre Nord, dar ea râde de obiceiurile lor şi, ca să scurteze conversaţia, îi răspunde simplu: ”Nu şti nimic, Jon Snow”. Jon începe să cugete, dar nu pentru mult timp, fiindcă Orell vine să-l tachineze. Acesta îi spune că nu poate să fie cu Ygritte pentru că – şi acum ţine-te bine! – nu ştie cum să facă asta! Mai târziu, aflăm de ce Orell îl tachinează mereu pe Jon. El este îndrăgostit de Ygritte şi, până la urmă, îi mărturiseşte dragostea, dar avansurile lui nu o impresionează.

În timp ce se apropiau de Castelul Negru, Ygritte îi vorbea lui Jon despre prinţese, rochii de mătase şi Winterfell. Dar liniştitul moment se transformă într-unul de rău augur când acesta îi spune lui Ygritte că sălbaticii nu au nicio şansă de izbândă atâta timp cât şase regi de dincolo de Zid au încercat să pună stăpânire pe Nord şi niciunul dintre ei n-a reuşit. Dar ei nu-i pasă dacă mor cu toţii, însă mai întâi trebuie să trăiască – apoi îl sărută pe Jon.
Casa Stark

În aşteptarea unui copil

Din cauza ploii abundente din Riverlands, Robb întârzie cel puţin o zi de la nunta familiei Frey, dar nimeni nu pare să se îngrijoreze. Regele din Nord îşi dă consultanţii afară din cort, pentru că vrea să facă dragoste cu iubita lui. După ce fac dragoste, Talisa îi cere să continue, dar Robb preferă să bea vin; ea începe să-i scrie o scrisoare mamei sale, din Volantis, anunţând-o că este regină şi îi spune că vrea să-l cunoască pe Robb şi pe nepotul ei. Într-adevăr, băiatul familiei Stark va fi tată, prilej de mare bucurie!

Din lac în puţ

Arya este în continuare alături de Frăţia fără Stindarde, dar s-a supărat după ce Gendry a fost vândut lui Melisandre şi nu vrea să vorbească cu nimeni. Beric Dondarrion încearcă să cadă la pace cu ea, dar nimeni nu reuşeşte să o linişească. Chiar şi atunci când Lordul spune că dacă Zeul Roşu comandă un lucru, trebuie înfăptuit, ea răspunde că zeul ei este moartea. Foarte gotic! Anguy anunţă că un grup de Lannisteri se află prin preajmă, aşa că Frăţia începe să-i caute. Arya se enervează că nu a fost dusă la Riverrun şi fuge de ceilalţi. Din nefericire, ea ajunge pe mâinile Câinelui, care stătea ascuns în copacii din apropiere; el o duce pe Arya în pădure.

Drama lui Osha

Între timp, Bran se îndreaptă spre Zid cu oştenii familiei Reed, iar Osha suferă un acces de furie din cauză că Jojen stă de vorbă toată ziua cu Bran şi îi impuie capul cu prostii şi pentru că, în loc să se îndrepte spre Castelul Negru, ei trebuie să meargă Dincolo de Zid. În orice caz, băiatul infirm al familie Stark îl crede pe Jojen şi pentru că nu mai are nicio şansă să trăiască o viaţă normală, e determinat să găsească locul de care i-a spus corbul din visele lui. Osha se supără din nou, fiindcă ei n-au nicio idee despre ce se află dincolo de Zid şi le spune o poveste tristă despre cum omul pe care-l iubea a fost transformat într-un umblător alb şi cum, într-un final, a fost nevoită să-l ardă ca să scape de el.
Casa Tyrell
Sansa este complet devastată din cauza căsătoriei aranjate cu Tyrion, dar Margaery încearcă să o liniştească. Desigur că viitoarea regină nu o consolează din cauza ”prieteniei” lor, ci fiindcă tânăra Sansa va fi un aliat cheie pentru casa Tyrell odată intrată în familia Lannister. Dar Margaery poate mai mult de atât şi încearcă să o convingă pe Sansa că Tyrion nu este atât de rău precum îşi imaginează.
Interludiu
Melisandre îl aduce pe Gendry înapoi la Debarcaderul Regelui şi îi spune că tatăl lui a fost regretatul Robert Baratheon. Scena nu este la fel de emoţionantă ca cea din Star Wars.
Casa Lannister

Ginerele stânjenit

Chiar dacă Sansa ar afla că această căsătorie este la fel de jenantă pentru Tyrion cum este pentru ea, tot nu s-ar linişti. Problema este Shae, care este supărată pe soţ, dar Bronn îi zice lui Tyrion că nu se poate căsători cu o prostituată, aşa că o va păstra drept concubină şi va avea moştenitori cu Sansa, iar într-o zi va putea să conducă peste Casterly Rock şi întregul Nord. Bronn ar putea fi un consilier de relaţii excelent. Dar realitatea nu este deloc aproape de viziunea lui Bronn. Shae este furioasă din cauza nunţii. Negocierea este dreaptă, fiindcă Tyrion îi promite lui Shae că îi va cumpăra o casă în oraş şi va avea grijă de copiii lor, însă iubita lui nu vrea bani, îl vrea doar pe el. Dar acest lucru nu este posibil din cauza căsătoriei aranjate.

Dădaca

Tywin intră în sala tronului la cererea lui Joffrey, dar imediat cum îl vede intrând, acesta regretă că l-a chemat acolo pe bunicul său. Bătrânul Lannister merge ameninţător spre Tronul de Fier, în timp ce nepotul său pare uşurat, iar amândoi se comportă conform protocolului. Joffrey se plânge că Tywin organizează întâlniri cu Micul Consiliu în turnul Mâinii Regelui şi dacă ar vrea să participle la aceste întâlniri, este nevoit să urce foarte multe scări. Bunicul lui se aşează alături de el, lângă tron, şi îi spune că poate să-l ducă el până sus. Joffrey realizează că în acest joc de putere va avea de piedut, aşa că îl întreabă pe Tywin despre Daenerys şi dragonii ei; el vrea să afle dacă va putea face ceva ca să-i doboare, dar Tywin îi răspunde că nu este bine să se implice în straniile poveşti dintr-un tărâm îndepărtat. Joffrey rămâne uimit de răspuns, în timp ce capul familiei părăseşte sala tronului cu un zâmbet satisfăcător.

Un cavaler fără braţe

Jaime îşi ia rămas bun de la Brienne, fiindcă trebuie să plece spre Debarcaderul Regelui cu suita familiei Bolton, iar ea trebuie să rămână cu Locke, la Harrenhal, ceea ce nu este prea încurajator, ţinând cont că a încercat să o violeze. Jaime o asigură pe Brienne că îşi va păstra jurământul de cavaler şi va duce fetele Stark înapoi la familia ei. În timp ce acesta părăsea castelul, Locke face o ultimă glumă cu el şi îi spune că va avea mare grijă de Brienne.

Pe drum, Jaime are un atac de panică după ce îşi dă seama că a lăsat-o pe Brienne singură, în ghearele lui Locke, iar sentimentul se intensifică tot mai mult. Ooarea sa de cavaler îl determină să se întoarcă după ea. El ajunge înapoi la timp, deoarece Locke tocmai o aruncase într-o arenă, cu o sabie de lemn în mână, ca să se lupte cu un urs, în timp ce-i cântă melodia “Ursul şi frumoasa fecioară”, împreună cu oamenii lui. Lui Jaime nu îi ia prea mult să sară în groapă, după ea – şi cu ajutorul soldaţilor lui Bolton o salvează pe Brienne, apoi îi spune lui Locke că o va lua cu el la Debarcaderul Regelui, fie că-i place sau nu.
Casa Targaryen
Daenerys nu se poate abţine să nu atace Yunkai-ul, chiar dacă Jorah o sfătuieşte că nu merită să-şi bată capul, pentru că acolo există o mulţime de prostituate sclave; dar fata targaryenă vrea să facă pe liberatoarea. Însă zidurile Oraşului Galben sunt puternice, au o mulţime de rezerve, aşa că nu poate declanşa un asediu şi ar fi nechibzuit din partea lor să se lupte într-un spaţiu deschis. În această situaţie de impas singura soluţie este diplomaţia, după cum spune şi Dany; ea solicită un emisar din oraş, pe care îl ameninţă cu armata ei, apoi îi pune pe dragoni să-şi demonstreze puterile şi îi spune că dacă nu-i eliberează pe sclavi, va distruge oraşul Yunkai. Solul fuge speriat în oraş, iar Dany se arată mulţumită de ea.
Casa Greyjoy
Ramsay îi trimite lui Theon două prostituate atrăgătoare care flirtează cu el, apoi încep să se dezbrace şi să-l seducă, oferind un spectacol complet, asemănător cu cele din barurile de striptease. Theon profită de ocazie, dar la scurt timp apare şi Ramsay Snow. Greyjoy este îngrozit, iar Ramsay începe să-i vorbească pe un ton foarte liniştit despre nobila parte a corpului său, în timp ce-l trânteşte la pământ, şi într-un final scoate un pumnal curbat. Din fericire, nu trebuie să privim întreaga scenă a castrării.

Distribuție Edit

În curând...

ReferințeEdit

Also on FANDOM

Random Wiki