FANDOM

"Sărutul focului" este al cincilea episod al sezonului trei. A fost difuzat pe 28 aprilie 2013.

Acțiune Edit

Câinele este judecat de Zei, iar Jaime de oameni. Jon dovedește că este un luptător adevărat; Robb este trădat. Tyrion află care este costul nunților.[1]

Rezumat Edit

Robb Stark este trădat, Jaime îşi recapătă demnitatea, Jon Snow îşi pierde virginitatea cu Ygritte, iar Lannisterii dărâmă planurile celorlalte case cu privire la viitorul pretendent al Sansei Stark.

Casa Stark

Arya ia măsuri drastice

La prima vedere am putea crede că ne aflăm la o şedinţă de spiritism, unde un ”necro-demon-drac” urmează să fie contactat, dar în scurt timp aflăm că Thoros şi colegii săi participă la un joc religios în cinstea Zeului Luminii, moment anunţat în episodul anterior, iar Lordul Beric se duelează cu Câinele. Beric joacă la un alt nivel; el îşi aprinde sabia şi, chiar dacă atitudinea lui e cool, Câinele se teme de el, fiindcă atunci când era copil i-a fost arsă o parte din faţă; acum i-e frică să nu fie rănit şi pe cealaltă parte; altfel va ieşi favoritul numărul unu la concursul ”Cine se aseamănă cu Freddy Krueger?”. În timpul luptei spectaculoase pare că Beric va câştiga, dar Clegane, beat şi furios, revine în forţă şi dintr-o singură lovitură îi taie mâna stângă din umăr. Beric se prăbuşeşte mort la pământ, iar Thoros începe să se roage deasupra lui, în timp ce Arya pune mâna pe o sabie şi fuge spre Câine, însă Gendry o opreşte. Între timp, Beric – care este în viaţă – îi spune fetei că R’hllor a fost milostiv cu Clegane aşa că nu trebuie să moară. Dar oare cum şi-a revenit Beric atât de repede?

După ce Câinele este eliberat, Arya află că Gendry vrea să rămână în Frăţie, pentru că acolo are o familie şi prieteni; Thoros îi spune fetei că a doua zi va fi dusă la Riverrun, lui Robb, iar în schimbul unei recompense va putea fi liberă din nou. Până la urmă se dovedeşte că Dondarrion nu provine dintr-o familie de vârcolaci, iar Thoros îl resuscitează cu ajutorul Zeului Luminii. Până acum, Beric a fost ucis de şase ori în cele mai variate feluri şi încă este în viaţă, deşi, cu cât reînvie mai des cu atât sufletul lui devine tot mai mic. Arya îl întreabă dacă poate să-l readucă la viaţă pe tatăl ei, dar, din păcate, asta nu e o opţiune.

Robb cel drept

Rickard Karstark s-a săturat! Era de aşteptat, având în vedere că vrea să răzbune moartea fiilor săi de la o vreme, iar Robb nu a dat niciun semn că ar vrea să-i stingă setea aşa că – potrivit unei logice complexe – îi omoară pe cei doi fraţi Lannister, luaţi prizonieri. Desigur că Regelui Nordului nu-i place lucrul acesta, aşa că ordonă ca oştenii Casei Karstarks, care au participat la această crimă, să fie executaţi, dar când Rickard face glume pe seama lui Robb, Peştele Negru îl loveşte cu putere. Eddard l-a învăţat pe tânărul Stark cum să ducă la bun sfârşit o execuţie, aşa că într-o zi ploioasă el îi taie capul trădătorului, dar nu înainte ca acesta să-l nege ca rege. Robb explodează de mânie, fiindcă simte cum pierde controlul de la o zi la alta. După execuţia lordului lor, oştenii Casei Karstark se răscoală împotriva lui Robb, ceea ce este ciudat, fiindcă ei formează doar jumătate dintr-o armată normală. Oricum, Lupul este mai deştept de atât; el îşi dă seama că trebuie să adopte metoda Habsburgilor şi să obţină aliaţi prin căsătorie. Oricum, viitorul socru nu pare să-l liniştească: Lordul Walder Frey - Lordul Gemenilor - căruia i-a promis cu ceva timp în urmă că se va căsători cu una din fiicele sale dacă îl vor lăsa să treacă dincolo de râu, dar mai târziu Robb a ales să se mute împreună cu Talisa.
Casa Lannister

Jaime, cel neînţeles

Situaţia lui Jaime se îmbunătăţeşte, dar doar dacă o comparăm cu cea din episodul anterior unde a fost forţat să bea urină de cal în timp ce se ţinea cu mâinile de ştreangul din jurul gâtului. Locke îl duce pe el şi Brienne înapoi la Harrenhal, unde Roose Bolton îl tratează pe Jaime mai degrabă ca pe un prizonier valoros de război decât ca pe un vierme mic. Dar nu se poate abţine să nu-l ”lovească” pe Jaime, cel puţin la figurat; când acesta îl întreabă de sora lui, Lordul Bolton se comportă de parcă aceasta ar fi murit în timpul asediului lui Stannis Baratheon – dar la scurt timp recunoaşte că Cersei este nevătămată. În urma şocului, nu doar mâna spintecată a lui Jaime începe să sângereze, ci şi capul. Este dus imediat în faţa maestrului Qyburn ca să-i vindece rănile infectate, dar nu are veşti bune penru el. Cu timpul, aflăm că nu a fost prea sănătos să-şi ţină mână spintecată acoperită cu noroi, aşa că e nevoit să-i taie tot braţul, de la umăr. Jaime se opune, iar maestrul îi prescrie o soluţie alternativă: să-i taie carnea putrezită şi să-i cauterizeze rana. Curajosul Lannister îi zice că nu are nevoie de anestezicul din seminţe de mac, spunând că poate să reziste; preferă să ţipe dacă îl doare. Şi este evident că-l doare.

După ce operaţia se transformă mai degrabă într-o metodă de tortură pentru Jaime, acesta decide să facă o baie şi, fiindcă acum se înţelege foarte bine cu Brienne, se aşează alături de ea în baie ca să stea de vorbă. Ei nu-i convine ideea şi îi reproşează asta lui Jaime; sătul să mai fie tratat cu dispreţ, Regicidul începe să-i explice lui Brienne cum şi-a primit porecla. Aerys Targaryen, Regele Nebun, era obsedat de focul mistuitor; îi plăcea să ardă oamenii şi cu piromania lui a subminat Debarcaderul Regelui cu materia verde. Robert Baratheon a sosit în capitală în timpul rebeliunii sale, dar Tywin Lannister a ajuns înaintea lui acolo şi a minţit că va proteja regatul de rebeli. Jaime se plictiseşte să mai fie drăguţ şi îl omoară pe rege şi pe piromanul lui – pe bună dreptate. De atunci a fost numit Regicidul. Nu foarte mulţi oameni cred povestea lui, motiv pentru care nu s-a chinuit să o dovedească, şi acum, după douăzeci de ani de tăcere, s-a decis să o spună; Brienne îl crede, cu adevărat.

Tyrion, disperatul

În timp ce coroana devine tot mai tentantă din motive financiare, trezorierul trebuie să găsească o soluţie pentru a plăti luxoasa nuntă dintre Joffrey şi Margaery. Nu are altă soluţie şi decide să le ceară ajutorul membrilor Tyrell. Lady Olenna se aştepta să aibă o conversaţie mai interesantă cu el, dar, spre dezamăgirea ei, ei discută doar despre problemele financiare. Chiar şi aşa, îl asigură pe Tyrion că va plăti jumătate din cheltuielile nunţii.

Tywin, peţitorul

Având în vedere că Sansa a ajuns mai rău ca un obiect de negoţ, Lannisterii nu vor să piardă această ocazie. Este aproape sigur că Petyr Baelish ar conduce-o cu plăcere pe fata familiei Stark în Vale, dar Varys şi Olenna vor ca ea să se mărite cu Ser Loras; însă Tywin este şeful din Debarcaderul Regelui. Bătrânul vrea să îl căsătorească pe Tyrion cu Sansa – care, desigur că este împotrivă, ţinând cont că este doar o fată– iar Cersei se bucură de nefericirea fratelui său, dar imediat află că trebuie să se căsătorească cu Ser Loras ca să asigure Reach-ul. Regina este furioasă că este văzută ca o iapă pentru împerecheat, dar Tywin nu are timp pentru astfel de lamentări.
Rondul de Noapte

Jon Snow, eroul îndrăgostit

Am fost nevoiţi să aşteptăm două sezoane şi jumătate pentru ca cel mai chipeş bărbat să-şi piardă virginitatea! La început, Orell şi Tormund încep să-l chestioneze despre felul în care membrii Rondului de Noapte păzesc Zidul. Acest detaliu este important din cauza atacului ce va urma; pe de altă parte, vor să-i testeze loialitatea lui Jon. Le spune ce ştie, dar pare să fie deranjat de situaţie. Ygritte îl linişteşte pe băiat când îl cheamă într-o peşteră, unde stă dezbrăcată în faţa lui, iar el decide să încalce jurământul de celibat şi trece la fapte. Jon nu stă prea mult pe gânduri şi îi dovedeşte că este în stare de ceva! După ce fac dragoste, stau de vorbă despre fostul iubit al fetei şi la fel ca Jaime, fac baie împreună în peşteră – se pare că asta a fost ziua de tratament şi recuperare în Westeros.
Casa Baratheon

Stannis, un om de familie

Nu e de mirare că soţia lui Stannis nu a fost văzută prea des până acum; femeia nu este întreagă la minte. Pe lângă faptul că i se închină în mod fanatic Zeului Luminii, ea şi-a păstrat cei trei copii, născuţi morţi, pe nişte rafturi, în borcane cu formaldehidă. Nici nu vrem să ne imaginăm ce înseamnă asta din perspectiva principiilor feng shui. Se pare că între Stannis şi Lady Selyse nu a fost o poveste de dragoste; există mai multă emoţie între un peşte şi un zarzavagiu, dar cel puţin îşi vorbesc. Cum ar fi, de exemplu, că bărbatul ei a înşelat-o cu Melisandre, iar Selyse ştie asta de ceva vreme; este şi mai fericită că soţul ei s-a culcat cu preoteasa roşie. Stannis continuă vizita în familie şi se îndreaptă spre singura fiică a lui, Shireen, care locuieşte în apropiere, într-un turn, fiindcă jumătate din faţa ei este afectată de o plagă din copilărie. Din cauza asta arată ca nepoata lui Two-Face, deşi este o fată deşteaptă şi simpatică. Ea întreabă de Ser Davos, care nu a mai venit să o viziteze de ceva vreme; tatăl ei îi spune că este un trădător.

Shireen nu îl crede şi pleacă spre închisoare, la Davos; îi promite că îi va aduce cărţi şi îl va învăţa să citească, ca să nu se plictisească. Scena îţi lasă lacrimi în ochi.
Casa Targaryen

Conducătoarea Daenerys

Ser Barristan şi Ser Jorah vorbesc cu nostalgie despre luptele lor şi îşi povestesc întâmplări cu cavaleri; amândoi decid să lucreze în slujba lui Daenerys, o regină de care amândoi sunt mândri. Între timp, Dany stă de vorbă cu Grey Worm şi aflăm că soldaţii castraţi vor lupta de partea ei, ca oameni liberi.

Distribuție Edit

În curând...

ReferințeEdit

Also on FANDOM

Random Wiki