FANDOM

"Două săbii" este primul episod al celui de-al patrulea sezon din serialul Urzeala tronurilor. Acesta a fost scris şi regizat de producătorii executivi David Benioff, D.B. Weiss şi difuzat pe 6 aprilie 2014.

Acțiune Edit

Tyrion întâmpină un oaspete în Debarcaderul Regelui în timp ce Jon Snow descoperă că nu este binevenit la Castelul Negru. Dany se îndreaptă spre Meereen, cel mai mare oraș de sclavi. Arya se întâlnește cu un vechi prieten.[1]

Galerie video Edit

Rezumat Edit

Casa Lannister

Tywin, fără moștenitor

În loc de genericul de început asistăm la un documentar despre făurirea săbiilor, unde Tywin Lannister joacă rolul principal. Conducătorul tărâmului Westeros îi înmânează unui fierar sabia Gheața, cea mai veche sabie valyriană din familia Stark, pe care trebuie s-o topească și să facă două săbii noi pentru Casa Lannister. După procedură, Tywin aruncă simbolic teaca sabiei în foc și rânjește mulțumit de sine. Una dintre săbiile valyriene îi aparține lui Jaime, care încă este căpitanul Gărzilor Regelui. Tatăl său încearcă să-l convingă că ar trebui să conducă Casterly Rock în numele lui. Regele l-ar putea scuti cu ușurință de jurământul său, iar Tywin nu l-ar deranja niciodată deoarece trebuie să rămână în capitală și să lucreze ca Mâna Regelui până la moarte. Tehnica aceasta ar funcționa cu o femeie – mai întâi cadoul și după aceea vestea rea – dar nu și cu Jaime, așa că refuză propunerea.Tywin se supără pe el, dar îl lasă să plece.

Vipera Roșie

Între timp, Tyrion, Bronn și Podrick așteaptă să întâmpine delegația Dornishenilor, dar, când aceștia ajung la destinație, își dau seama că lipsește o persoană importantă. Prințul Oberyn din Casa Martell, care domnește peste regiunea sudică a continentului, se afla deja în Debarcaderul Regelui. El este faimos pentru trei lucruri: este un luptător excelent, îi urăște pe Lannisteri și s-a culcat cu jumătate din Westeros, indiferent dacă au fost fete sau băieți. Tyrion știe unde să-l găsească pe Oberyn. Și, într-adevăr, el se află într-unul din bordelurile lui Degețel cu amanta lui, Ellaria Sand. Este evident că povara monogamiei nu cântărește deloc pe umerii lui Oberyn, atâta timp cât amândoi au relații cu prostituatele din bordel. După ce își aleg fata potrivită, cineva începe să cânte Ploile din Castamere în camera de alături, lucru care îl enervează pe Oberyn, așa că se îndreaptă spre ”cântăreț”. În camera respectivă, se aflau doi soldați ai Casei Lannister, iar când Oberyn apare știm că lucrurile vor lua o întorsătură neplăcută. După o mică încăierare, Oberyn imobilizează unul dintre soldați care încerca să ajungă la sabia lui. Dar momentul este întrerupt de Tyrion. El vrea să stea de vorbă cu Oberyn și, în sfârșit, aflăm când a început să-i urască pe Lannisteri: când Muntele a violat-o cu brutalitate pe Elia Martell (sora lui Oberyn și soția lui Rhaegar Targaryen), a ucis-o și, de asemenea, i-a omorât și copiii. Așa că Oberyn vrea să se răzbune și îi spune la Tyrion: ”Lannisterii nu sunt singurii care își plătesc datoriile." Și, cu siguranță, nu glumește.

După discuția lor, Tyrion o vizitează pe Sansa, care încă suferă după moartea familiei ei; până nici soțul ei nu o poate înveseli. Mai târziu, când Tyron se duce în camera lui pentru puțină liniște, descoperă că Shae se află în patul lui și încearcă să-l seducă, dar n-are chef de așa ceva. Shae se supără și începe să-l acuze pe Tyrion că, probabil, nu o mai dorește. Din păcate, un spion de-al lui Cersei îi aude vorbind. Dar de ce să ai dușmani, când familia ta deja te disprețuiește? Decăderea lui Jaime

Azi nu e ziua norocoasă a Lannisterilor. Deși Jaime primește un nou cadou, de această dată o mână de aur de la Cersei, care deși este foarte scumpă, e complet inutilă, dar cel puțin elegantă - o caracteristică foarte importantă pentru un soldat - ea începe să se enerveze reproșându-i lui Jaime că a lăsat-o singură în Debarcaderul Regelui. Nu pare să-i pese că bietul om a fost răpit, ținut captiv într-o cușcă, că a trebuit să meargă jumătate de țară într-o lesă și apoi mutilat... Se simte că relația lor incestuoasă e pe sfârșit. În momentul următor, apare spionul cu vești noi. În secvența următoare, îl vedem în Turnul Alb, alături de Gărzile Regelui, unde discută despre siguranța nunții regale cu Joffrey și Ser Meryn Trant. Joffrey este un nemernic, ca de obicei, și începe să-și bată joc de Jaime spunându-i că trebuie să-și îmbunătățească CV-ul, fiindcă în Cartea Fraților nu apare nimic înălțător despre el; el e de părere că un cavaler fără mână, de 40 de ani, nu mai poate realiza nimic măreț dacă nu a făcut-o până atunci. Mai târziu, Brienne îl ceartă că nu a condus-o pe Sansa la mama ei, așa cum Jaime i-ar fi promis lui Catelyn. Păcat că este moartă, la fel ca restul familiei Stark...

Interludiul din grădină În timp ce Sansa încearcă să-și găsească liniștea, simte că cineva o urmărește prin pădure. Străinul se arată imediat: e Ser Dontos, cavalerul bețiv, pe care Sansa l-a salvat când Joffrey a vrut să-l înece cu băutură. El îi oferă Sansei un colier în semn de mulțumire.

Casa Targaryen

Drumul spre Meereen

Dragonii au crescut atât de mari încât pot spinteca cu ușurință un om, ba chiar îl pot prăji înainte, ca să-și satisfacă poftele de gurmanzi. Dar odată cu asta, nimeni n-a încercat să-i îmblânzească, nici măcar Daenerys. După ce se joacă cu ei, Khaleesi vrea să-și inspecteze armata, dar nu-i poate găsi niciunde pe Daario Naharis și Viermele Cenușiu. Ulterior, află că cei doi s-au implicat într-un concurs extrem de palpitant: cine poate ține sabia mai mult în mână, cu brațele întinse? Dany le poruncește să oprească acest joc stupid, fiindcă au treabă. Daario crede că jocul lor a enervat-o pe femeia visurilor lui și caută o metodă de a-și îmbuna regina: un buchet de flori. Desigur că e mai șmecher de atât și încearcă s-o educe pe Daenerys, explicându-i proprietățile fiecărei flori. Lui Dany îi place gestul. (Noi chiar sperăm ca data viitoare să nu vorbească despre colecția de timbre). Dar Khaleesi nu poate fi fericită pentru mult timp: drumul spre următorul oraș este flancat cu un sclav crucificat la fiecare milă și mai sunt 163 de mile de parcurs...

Interludiu din grădină 2

Margaery și Lady Olenna încearcă să aleagă colierul potrivit pentru nunta regală, dar sunt întrerupte de Brienne care vrea să vorbească cu viitoarea regină. Subiectul: a văzut că Renly Baratheon a fost ucis de cineva care semăna cu Stannis și jură că se va răzbuna. Nu este clar dacă Margaery o crede, dar se poartă frumos cu ea.

Rondul de Noapte

Neobișnuiți

Un grup mic de sălbatici a reușit să ajungă pe o latură mai bună a Zidului, iar acum plănuiesc să atace Castelul Negru din sud. Ygritte este destul de supărată din cauza lui Jon, iar Tormund pune paie pe foc când îi reproșează că Jon a scăpat cu viață din vina ei. Dezbaterea este întreruptă de membrii Thenn, care vin de departe, din nord: toți sunt chei, au cicatrici pe fețe și par să se hrănească cu oameni.

Vinovăția lui Jon

Jon Snow arată mai bine după ce a scăpat de Ygritte, care s-a folosit de el în sezonul trecut; acum este tras la răspundere pentru încălcarea jurământului și trecerea în tabăra sălbaticilor. Judecătorii săi sunt Alliser Thorne, care nu l-a plăcut niciodată, Janos Slynt, care este un măgar, și Maester Aemon, singurul om din Rondul de Noapte fără idei preconcepute și, cel mai important, care îl place pe Jon. Audierea trece de preferințele deja menționate ale juriului: când Jon le povestește ce s-a întâmplat cu sălbaticii și că Mance intenționează să atace Zidul, aproape că nimeni nu-l crede, dar Jon reușește să-i convingă așa că Maester Aemon îi dă voie să plece.

Casa Stark

Arya, însetată de sânge

Arya este singura membră a familiei Stark care nu se plânge de moartea familiei ei, deși e un pic ciudat când se enervează că nu are un cal – lucru care se rezolvă imediat. Arya și Câinele ajung la un han unde dau peste soldații Muntelui, aflați acolo în mijlocul unei petreceri. Unul dintre ei este chiar Polliver, tipul care l-a ucis pe prietenul Aryei și i-a luat sabia. Când Arya intră în han alături de Câine, soldații îl recunosc imediat și încep să se amenințe reciproc. Disputa culminează cu o încăierare în care Sandor îi bate pe toți, iar Polliver este ucis de Arya care poate șterge un nume de pe lista ei; ea își primește sabia înapoi și confiscă unul dintre caii soldaților.

Distribuție Edit

Actori principali

Actori invitați

Referințe Edit

Also on FANDOM

Random Wiki