FANDOM

"Aripi negre, vorbe negre" este al doilea episod al sezonului trei. Acesta a fost difuzat pe 7 aprilie 2013.

Acțiune Edit

Sansa dezvăluie mai multe informații decât ar fi trebuit. Shae îi cere o favoare lui Tyrion. Jaime descoperă o modalitate de a omorî timpul. Arya se întâlnește cu Frăția Fără Stindard.[1]

Rezumat Edit

Casa Stark

Refugiaţii

Corbul cu trei ochi îl hărţuieşte pe bietul Bran mai mult decât o fac pasările cu personajele din filmul lui Hitchcock, dar cel puţin îl putem vedea din nou, aşa cum era cu aproape două sezoane în urmă: pe picioarele lui. El încearcă să vâneze corbul în vis, Robb şi Jon Snow îl încurajează, dar când ratează pasărea apare un băiat ciudat şi-l informează că nu va fi niciodată capabil să ucidă animalul, pentru că, de fapt, este el însuşi. Bran se trezeşte, lupii îi respiră în faţă. Hodor îşi exprimă temerile prin singurul cuvânt pe care îl poate spune, iar Osha se întreabă dacă a umblat prin somn îmbrăcată în blană de lup. Cum răspunsul e nu, sălbatica doamnă decide să plece, dar Zidul este încă departe.

Pe drum, după un scurt intermezzo voinicesc, ajung în cele din urmă să-i cunoască pe cei doi Reed, Meera şi fratele ei mai mic, care-l sperie pe Bran în visele sale întocmai ca Freddy Kruger, Jojen. Băiatul îi spune lui Bran, că l-a tot căutat pentru că şi el are capacitatea de a se uita în evenimentele din trecut, prezent şi viitor, şi pentru că a ştiut că se vor întâlni. Apoi, el începe să-i spună tânărului Stark despre cum funcţionează această abilitate specială.

Regele Nordului

Între timp, Robb Stark nu rătăceşte în visul lui Bran, ci se poartă drăguţ cu Talisa în Castelul Harrenhal. Roose Bolton întrerupe idila, întâi prin felul în care arată, şi apoi cu vestea proastă adusă: bunicul său, Hoster Tully – tatăl lui Catelyn –, a murit şi trebuie să meargă la înmormântare. Deşi problema şi mai mare este că cei din clanul Greyjoy au dat foc Winterfell-ului, transformându-l într-o ruină, iar Bran şi Rickon au dispărut. Fie Theon i-a luat ostatici, fie că au scăpat – gândesc atât Robb cât şi mama sa. Cea din urmă le oferă, cel puţin, o brumă de speranţă celor din familia Stark.

Theon cu siguranţă nu a luat pe nimeni nicăieri – el a fost târât de credinciosul Bolton în castel şi a început să-şi dea seama de ce e desenat un om jupuit pe sigiliul casei. Nu i se pun multe întrebări, nu le pasă decât de ce a vrut să ocupe Winterfell-ul, iar răspunsul, de fapt, nu contează – "recompensa" va fi, oricum, membre lipsă.

Mergând la înmormântare, spre Riverrun, Talisa vrea să discute cu Catelyn, dar viaţa cu soacra nu e niciodată uşoară când vine vorba de băiatul mamei, astfel încât, după câteva propoziţii, cea din urmă mai că nu o izgoneşte. În cele din urmă Catelyn cedează, dar apoi devine brusc contradictorie şi începe să-i spună Talisei poveşti despre copilăria lui Robb Stark. Povesteşte despre tot războiul celor Şapte Regate, despre moartea lui Ned, devastarea Winterfell-ului, fiicele ei luate ostatice şi dispariţia fiului ei, toate având, pare-se, legătură directă cu un gând ce i-a trecut ei prin minte atunci când Jon Snow, mic fiind, s-a îmbolnăvit: că ar fi fost mai bine dacă bastardul nu exista. Conform acestei logici, cei patru călăreţi ai Apocalipsei nu ar fi venit în Westeros dacă nu ea ar fi spun toate astea.

Fugarul

Arya şi Gendry rătăcesc în Riverlands după ce au scăpat de la Harrenhal şi scopul lor principal este de a ajunge la bunicul fetei Stark din Riverrun – din păcate, ei nu se descurcă prin pădurile vaste şi, foarte curând, se rătăcesc. Din fericire – cu toate că la acel moment nu ştiu asta – sunt găsiţi de cei din Frăţia Fără Stindarde, care vrea să respingă atacurile Lannisterilor, şi Thoros din Myr îi duce în arest. Deşi sunt la un pas să scape, apare Câinele, unul dintre puţinii care o pot recunoaşte pe Arya.
Casa Tyrell
Ser Loras, adică Cavalerul Florilor, ajunge la Sansa căci Margaery şi şefa Casei Tyrell, Lady Olenna, vor să vorbească cu ea. Rezultă că bătrâna este mai pasională decât o armată de adolescente rebele, dar se poartă blând cu Sansa, pentru că vrea să afle de la ea ce fel de persoană este cu adevărat Joffrey. Sansa se bâlbâie şi tot îşi spune mantra bine memorată: "Joffrey este bun şi curajos, familia mea a trădat". În cele din urmă, cele două femei vor afla că lordul născut din incest e un adevărat şobolan.
Casa Lannister

Jaime şi Brienne încearcă să treacă prin Riverland în drum spre Debarcaderul Regelui, preferabil în mod discret, pentru a face schimb între Lannister şi fetele Stark. Iniţial, Jaime îşi irită paznicul amintindu-i de Renly şi de homosexualitatea sa, apoi glumeşte pe seama înălţimii şi a feminităţii sale până ce Brienne e gata să-l pocnească în faţă. Dar apare un ţăran, aşa că încep să vorbească cu el. Mai târziu, ajungând la un pod, Jaime apelează la un mic truc şi reuşeşte să fure una din săbiile lui Brienne, dar o subestimează pe fecioara de fier şi, oricum, este aşa de slăbit încât l-ar dărâma şi o briză uşoară. Dar nu ajungem să aflăm cum s-ar sfârşi lupta lor, căci ţăranul le-a spus despre ei Vitejilor Companioni, trimişi de Împăratul Nordului să-l ducă pe Jaime, ostatic, înapoi la Robb.

Devine tot mai evident că, la Debarcaderul Regelui, Cersei a pierdut complet controlul asupra lui Joffrey, iar regele copil face, practic, ceea ce vrea şi nu ascultă de vorbe frumoase nici când mama sa încearcă să-l avertizeze cu privire la pofta de putere a lui Margaery. Şi cu siguranţă regina are dreptate, căci fata cea vicleană ştie exact cum să-l inflameze pe sadicul Joffrey: îl întreabă cum e să ucizi, îi flatează ego-ul şi-i vorbeşte de soţul ei mort, Renly.

Între timp, Tyrion este îngrijorat deoarece Shae îl aşteaptă din nou în apartamentul lui, în timp ce tatăl său l-a ameninţat în episodul anterior că va spânzura orice târfă care se va culca cu piticul. Dar Shae are un scop nobil: îi cere lui Tyrion să aibă grijă de Sansa. Conversaţia se transformă rapid în gelozie când Tyrion spune că o consideră drăguţă pe Sansa.
Rondul de Noapte
Sălbaticii se apropie de Zid, Mance Rayder îi spune lui Jon cât de greu i-a fost să unifice triburile şi îi strecoară şi faptul că-l va ucide dacă încearcă vreo manevră. Unul dintre Sălbatici, spionul Orell, anunţă că a văzut ciori moarte. Între tmp, şi cei din Rondul de Noapte merg către Zid şi Sam se plânge că nu-l place nimeni – „pentru că eşti gras” vine răspunsul. Un mare adevăr...

Distribuție Edit

ReferințeEdit

Also on FANDOM

Random Wiki